Jak wyznaczyć cenę produktu?!

Wyznaczanie ceny produktu zależy od jego rodzaju, ilości, wagi, kosztów dostawy, warunków sprzedaży, napraw i praw gwarancyjnych. Cena musi być taka, żeby pokryła koszty produktu, sprzedaży i dała zarobić lub odłożyć na przyszłość.

Promowanie ceną

Wyjątkiem są metody typu ‘straconego lidera’ – promuje się najtańszy produkt w okolicy np. jakaś sieć supermarketów oferuje kilka ton mięsa drobiowego w cenie 5 PLN za kg, co oznacza dwu-trzykrotnie niższą cenę od regularnej. To wystarczy aby ściągnąć do sklepu mnóstwo klientów. Wyznaczamy więc cenę na zachętę, do produktu dokładamy, ale traktujemy to jako jednorazową akcję marketingową. Można osiągnąć stratę 1 PLN na każdym kilogramie, wiedząc, że zysk na innych produktach od dodatkowych klientów zrównoważy stratę.

W podobny sposób działają stacje benzynowe w pobliżu dużych sklepów handlowych – cena jest taka, że marża jest bliska 0. W ten sposób sklep ściąga ruch samochodowy w promieniu do 20 kilometrów.

To jaka ta cena

W porównaniu do lat 90′ ubiegłego wieku, gdy zarabiało się 50% czy 200%, dzisiaj na handlu zarabia się kilkanaście procent, a na handlu niszowym narzut na cenie może osiągnąć dwukrotność ceny zakupu – wynika to z wysokich kosztów w przeliczeniu na każdą jednostkę towaru. Problem częściowo znika w przypadku handlu internetowego, możemy osiągnąć pułap konkurencji doskonałej. Wszyscy sprzedają niemal identyczne produkty w bardzo zbliżonych cenach.

https://dealavo.com/pl/

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *